Friday 29 January 2010

blogger we care { Ammar }



Blogger we care sekali lagi peduli akan nasib seorang anak berusia 2 tahun, Ammar. Ammar mengidap penyakit jantung kongenital iaitu abnormaliti aliran darah besar pada jantung. pada normalnya pada fetus (bayi yang masih dalam kandungan), terdapat jalan penghubung antara dua pembuluh darah besar ini yang mana akan menutup dengan sendirinya setelah lahir iaitu setelah sistem pernafasan (paru-paru) berfungsi(setelah tali pusat bayi dipotong). pada Ammar, penghubung antara dua salur darah ini tidak menutup dan akibatnya terjadi percampuran antara darah yang teroksigenasi dan tidak teroxigenasi(deoxigenated). percampuran antara kedua darah ini akan menyebabkan kurangnya oksigen dalam darah untuk dibawa ke seluruh badan.







kekuatan semangat adik Ammar patut kita contohi.. lihatlah betapa kuatnya dia melawan penyakit ini sejak dari lahir, keluar masuk hospital dan mungkin hospital telah menjadi rumah keduanya..

sama2 lah kita membantu adik Ammar kita..  we are caring bloggers..

link to the Ammar's family  

this blogger we care conducted by hydir.. u can join FB blogger we care

4 comments:

Asz said...

salam dik ... thnk u 4 ur effort & suppport utk bantu my lil Ammar ... semoga sentiasa dilindungi & dirahmati Allah ... Amin! take care ya ..

qismina said...

wsalam... it's ok kak.. membantu sesama manusia.. smoga ammar cepat sembuh

Faridrashidi.Com said...

Bantulah jika berkemampuan. Ingat, kita tak selalu di atas.

Faridrashidi.Com said...

Bantulah jika berkemampuan. Ingat, kita tak selalu di atas.