Saturday, 23 January 2010

ATTENTIONNN!!!! Ia semakin dekat...

Belakangan ini, bnyak peristiwa berlaku pada hari jumaat, jika semua org perasan:

Hari Raya Haji 2009
Tahun Baru Hijrah
Tahun Baru Masihi 2010
Gerhana Bulan Separa 2010
Gerhana Matahari Cincin 2010
Maulidur Rasul 2010
Nuzul Quran 2010
Hari Raya Puasa 2010

sbg peringatan kpd semua seperti mana yg dijanjikan Allah SWT kpd kita....bukankah Qiamat itu berlaku pada hari jumaat?Ya Allah, ampunilah dosa2 kami..tingkatkan amalan soleh msing2...

22 comments:

Miss Ekin said...

yupp.. i pon pasan jugak. n kalo xsilap, yg plg obvious, kalo raya jatuh ari jumaat 2 mmg tnda besar jgk la. kalo silap sowie.. :)

Qismina said...

jgn lupa kejadian gempa di haiti byk mengorbankan jiwa.. walaupon tk terjadi pd hari jumaat.. tp kejadian luar biasa terjadi dlm selang waktu yg pndek..

AzuanBudakMemandai said...

yg haiti tue memng dasyat kot huhu

rizputra7 said...

Kalau sakit, cari ubat...
Kalau kurang amalan, tingkatkan amalan....
jadi renung2 lah..dan selamat beramal...

cik nurulain said...

yg terbaru kemangkatan sultan johor.

terima kasih sebab ingat kan. kita ni hidup kat dunia kadang2 alpa kejarkan duniawi je xsedar yg hakiki nanti akhirat.

pak long said...

salam....
moga jadi peringatan buat hamba...

Qismina said...

sma2 kita mengingatkan.. qis pon tujukan n3 nie tuk diri qis ugak.. dan tuk kawan2 bloggers yg lain..

kak anie said...

Qis...banyak kejadian gempa bumis ekarang kan? Akak pun dapat sms begitu...memang bagus kerana mengingatkan kita pada hari Kiamat yang akan dekat...tapi jgn telalu percaya bila ianya dtg...kerana hanya ALLAH yang tau...

Aus said...

alamak..hye qismina..
btol tu..
aku punpasan mende ni..

eh , kalo ko klik ads aku..dun wori k..aku klik balik nnt..tp kadang aku klik aku blah je..x tggl jejak..
sbb komen lagi syiok woo..

ahahaa

Qismina said...

kita mmg tak leh tau bila kiamat tue terjadi.. jadi kenalah bertaubat sblum terlmbat.. selain tu tingkatkan amalan dan cegah diri dari terus melakukan dosa.. sekadar mengingatkan..

Qismina said...

oo.. tq aus.. aku akn slalu klik ko nyer.. huhu..

touyakaruma said...

Bila-bila masa sahaja nasib kita akan berubah dalam masa beberapa saat

zaradgreat said...

wah!
ye ke
tq this info.
baru tau..

miss lolly a.k.a luvfareda said...

dah dapat mesej ni kat hp :)

Qismina said...

touya: betul tue.. semua yg berlaku adalah kehendak Allah swt, dia yang tentukan bila ia terjadi..

zara & miss lolla: beritakan kat kwn2 yg lain jugak.. hnya ingat mengingatkan mana yg lupa akan akhirat dan leka akan duniawi..

ijad said...

banyak info dalam blog ni..

Dak Wan said...

Tak bleh nak percaya sangat 2012 kiamat, cuma kita harus bersedia lah sentiasa ye?

Qismina said...

kita mn ble jangka bila terjadinya kiamat. tue permainan org barat.. kiamat ble jer terjadi lebih awal atau lebih lambat.. tue semua kuasa Allah.. dia yg menentukan bila terjadinya kiamat.. bencana, kejadian2 yg aneh berlaku mgkin diberi petanda sbgai peringatan kepada hambanya yg masih terbuka hatinya tuk kembali ke pangkal jalan... renung2kanlah..

Qismina said...

kita mn ble jangka bila terjadinya kiamat. tue permainan org barat.. kiamat ble jer terjadi lebih awal atau lebih lambat.. tue semua kuasa Allah.. dia yg menentukan bila terjadinya kiamat.. bencana, kejadian2 yg aneh berlaku mgkin diberi petanda sbgai peringatan kepada hambanya yg masih terbuka hatinya tuk kembali ke pangkal jalan... renung2kanlah..

ijad said...

banyak info dalam blog ni..

touyakaruma said...

Bila-bila masa sahaja nasib kita akan berubah dalam masa beberapa saat

AzuanBudakMemandai said...

yg haiti tue memng dasyat kot huhu