Wednesday 16 December 2009

Jujur dan Bohong


“Hendaklah kamu jujur. Sesungguhnya kejujuran menunjuk kepada kebaikan. Dan kebaikan menunjuk kepada syurga. Seorang lelaki terus jujur dan mencari kejujuran sehinggalah dia dicatatkan di sisi Allah sebagai seorang yang sangat jujur. Berwaspadalah terhadap dusta. Sesungguhnya dusta menunjuk kepada kejahatan. Dan kejahatan menunjuk kepada neraka. Seorang lelaki terus berdusta dan mencari pendustaan sehingga dia dicatat di sisi Allah sebagai seorang yang sangat berdusta. [4]



aku jumpa ayat nie kat blog cikgu nih... pasal kejujuran dalam bergurau senda... aku bkn nk amik pasal bergurau senda.. tapi pasal kejujuran dan berbohong.. 

aku rasa bersalah yg teramat sgt kat sorg mamat nie.. aku byk tipu dia.. padahal aku dia jelas trang tang tang jujur ngn aku.. tadi aku mintak maaf ngn dia.. tapi aku tak ckp apa kesalahan yg aku buat.. aku takut dia marah dan kecewa ngn aku.. yer arr aku berbohong ngn dia lagipun bnda nie berasal sbgai gurauan semata..  


tetiba teringat post dari zelo55 pasal pompuan yg suka menipu dkt ym. aku rasa cam bodo jer wat perangai cam pompuan tue.. tapi aku lagi bermaruah arr dari pompuan tue.. uhuhu.. 

kalaulaa ko ada terbaca blog nie.. aku harap ko paham knapa aku tak ckp yg sebenarnya kat ko.. bukan pe aku takut ko jadi malu ngn aku.. dan ko tak nk kwn ngn aku lagi dah.. ko mmg best bila jadi kawan sbb ko byk bagi nasihat kat aku yg agak bengo** skit nih.. lagipon ko byk gak sabar ngn kerenah aku.. tau2 jer laa. aku nie kadang2 emo memanjang..


k. arr dah penat aku tulis.. nak sambung wat ENT..

 

No comments: