Tuesday 18 November 2008

kisah anehku....


dua hari lepas adalah pengalaman aku paling buruk dalam tahun nie.... bila dipikir2 ia sungguh menakutkan jiwa dan ragaku....

pagi jam 1.30
aku terbangun, kamarku tiba2 gelap..
kerna sudah menjadi kebiasaan aku untuk tidak menutup lampu waktu tido..
aku cemas dan lalu pergi mencari lilin tuk menerangi ruang tidur, aku ambil lilin lalu menyalakannya dan terus meletakkan diatas kotak bekas broochesku yg cuantik...
tanpa segan2 aku meletakkannya diatas meja kayu mini.... lalu aku lena diulit mimpi...

jam 4.30

aku terkejut dari tidurku yg indah, terasa sesak dan penuh di dada... dibalik rasa yg tidak enak itu aku terdengar golekkan tayar beg travel dari luar kamar... aku biarkannya...
aku membuka mataku yg masih mengantuk pelan2... aku lihat kamarku kabur seperti ada asap yg masuk... dimukaku terasa seperti ada yg menempel.... aku gosok mukaku tuk menghilangkan rasa itu.... aku lihat kipas yg memutar di hadapan ku... tanpa curiga aku melihatnya walaupun waktu itu aku lihat warnanya sangat hitam.... 3minit kemudian... aku mulai berfikir dengan keadaan realitas kamarku... baru perasan kipas itu tidak seperti itu sebelum aku tidur...

aku masih terasa malas tuk bangun... tapi ku gagahkan juga.... aku lihat tangan dan lenganku... terlihat kotor sekali seperti baru terkena asap yg hitam legam.... aku rasa keanehan... lalu aku melihat kipasku... juga hitam... cadarku, selimutku, bantal kesayanganku semuanya ada habuk2 hitam... aku berfikir bahawa kipasku terbakar... aku tutup kipas yg masih berputar.... aku pergi ke depan cermin mukaku yang besar tergantung disudut ruang kamarku... aku lihat mukaku.... hitam... lubang hidungku.. astarfirullah... teramat hitam bagai corong2 pembakar di kilang2.... aku lihat seluruh tubuhku... semua kotor...

aku pergi mencari punca penyebab kejadian yg telah menimpa aku... dengan pantasnya aku teringat akan lilin yg kupasang tadi malam.... sekali lagi aku terkejut... bekas brooches aku hilang... yang tinggal disitu hanyalah seketul benda yang terbakar hangus.... dan mengatakan mengatakan dalam hatiku... Ya Allah.... syukur alhamdullilah... api yang terbakar itu tidak banyak... aku selamat.... wlaupun dalam hatiku terkuis rasa penyesalan yang teramat sangat atas perlakuanku semalam....

nak dijadikan cerita... macam mana badan aku dan seluruh bilik aku hitam semua.....
disebabkan aku meletakkan lilin itu berdekatan dengan kipas... setelah listrik kembali ada... dia telah memadamkan api yang membakar bekas brooch aku... lalu dengan senang hatinya... telah menebarkan abu2 bekas pembakaran tadi ke seluruh kamarku.... dan terjadilah semua perkara diatas...

MORAL OF THE STORY...

jangan membiarkan lilin anda yang menyala diletakkan diatas benda atu bekas yang mudah terbakar.... sekian...

3 comments:

missiesya said...

mujur xjdi pe2.

ami auni n auji said...

tue laa.. sib baik selamat.. tp mmg takut gler arr time tue..huhuuu

Qismina said...

tue laa.. sib baik selamat.. tp mmg takut gler arr time tue..huhuuu